Yazar "Şen, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Kan transfüzyonu eğitiminde iki farklı öğretim yönteminin hemşirelik öğrencilerinin özyeterlilik ve memnuniyetleri üzerine etkisi(İzmir Bakırçay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Şen, Merve; Sezer, HaleBu çalışma hemşirelik öğrencilerinin kan transfüzyonu öğretiminde kullanılan simülasyon ile ters yüz edilmiş sınıf modelinin hemşirelik öğrencilerinin kan transfüzyonu öz yeterlilik ve memnuniyetleri üzerine etkisinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen ön-test ve son-test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışmadır. Çalışma 25 Ekim-31 Aralık 2022 tarihleri arasında İzmir Bakırçay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde araştırmayı kabul eden hemşirelik 2. Sınıf öğrencileri (n: 87) ile gerçekleştirildi. Çalışmanın verileri Birey Tanılama Formu, Güvenli Kan Transfüzyonu Öz Yeterlilik Ölçeği, Modifiye Simülasyon Etkililik Aracı ve Görsel Kıyaslama Ölçeği ile toplandı. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 25 paket programı ile analiz edilerek tanımlayıcı istatistikler, Shapiro Wilk testi, Bağımsız Örneklem T testi, Wilcoxon İşaretli Sıra testi, Kruskal Wallis testi, Spearman korelasyonu kullanıldı. Simülasyon grubunun Güvenli Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu Öz Yeterlilik ölçeği ön test puan ortalaması 208,07±18,23, ters yüz sınıf grubunun ön test puan ortalaması 211,58±23,62 iken simülasyon grubun son test puan ortalaması 222,05±22,90, ters yüz sınıf grubunun son test puan ortalamasının 229,71±15,66 olduğu belirlendi. Simülasyon ve ters yüz sınıf grubunun Güvenli Kan ve Kan Ürünleri Transfüzyonu Öz Yeterlilik ölçeğinden elde edilen ön test ve son test toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar elde edilmedi (p>0,05). Simülasyon grubunun Görsel Kıyaslama Ölçeği puan ortalamasının (9,05±1,36) ters yüz sınıf grubuna (8,93±1,37) göre daha yüksek olduğu saptandı. Simülasyon grubunun Modifiye Simülasyon Etkililik Aracı ölçeği toplam puan ortalamasının 85,69±8,60 olduğu belirlendi. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerinin kan ve kan ürünleri transfüzyonuna ilişkin özyeterlilik ve memnuniyet düzeylerini arttırmada kullanılan her iki öğretim yönteminin de etkili olduğu saptandı.