Canoğlu, Veysel CandanAzak, KerimÇamyamaç, AnılÇınarlı, SerkanDuygun, Ahmet Mert2023-03-222023-03-2220201306-80752548-1177https://hdl.handle.net/20.500.14034/922https://doi.org/10.15337/suhfd.773084https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/518471Hukuk fakültesi eğitimlerinin nasıl olması gerektiği hep tartışılan bir konu olmuştur. Nitekim uzun süren bu tartışmalar sonucunda 7188 sayılı Kanun’un 3.maddesi ile “hukuk mesleklerine giriş sınavı” getirilmiştir. Bu çalışma, önce-likle İzmir Bakırçay Üniversitesi Hukuk Fakültesi eğitimine olmak üzere bü-tün hukuk fakültelerinin eğitimine katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda İzmir’de avukat stajyerleriyle birlikte çalışan 236 deneyimli avukat ile anket yapılmıştır. Anket soruları belirlenirken kamuoyuna yansıyan hukuk eğitimine ilişkin tartışmalardan esinlenilmiştir. Yapılan anket sonucunda hu-kuk eğitimine ilişkin çok önemli veriler elde edilmiştir. Elde edilen bu veriler değerlendirilmiş ve bu değerlendirmenin sonuçlarına çalışmada yer verilmiş-tir. Bu çalışma ile Hukuk eğitiminin modellenmesi gibi bir amaç güdülmemiş-tir. Sadece mevcut eğitime katkı sağlayacaklar veriler paylaşılmıştır. Sonuç bölümünde de toplanan bu verilerden hareketle atılan ve atılabilecek adımla-ra ilişkin tavsiyeler verilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAvukat StajyeriAvukatHukuk FakültesiLegal ProfessionsAvukatlık Stajıİzmir Bakırçay Üniversitesi hukuk fakültesi eğitimine katkı sağlamak amacıyla stajyer avukat eğitimi veren avukatlara yapılan anket sonuçlarının analiziArticle10.15337/suhfd.77308428315451598518471