Demirtürk, BaharKöse, BayramKonca, Şükran2025-03-212025-03-2120252618-56602618-5660https://hdl.handle.net/20.500.14034/2625https://doi.org/10.33773/jum.1551816Bu çalışma iki ana hedefe odaklanmaktadır. İlk olarak, matematiksel tabanlı sabit nokta iterasyon yöntemi ile metasezgisel öğretme-öğrenme tabanlı optimizasyon yöntemi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar sunulmuştur. İkinci olarak, bu iki yöntemin karmaşık bir doğrusal denklem sisteminin çözümünü bulmadaki performansı karşılaştırılmaktadır. Bu sayede diğer araştırmacılar, daha önce yazarlar tarafından sırasıyla ve 'te tartışılan sonuçlar arasında bir karşılaştırma yapabilecek ve gelecekteki araştırmalarında bu sonuçları kullanarak gerekli optimizasyon yöntemini seçme konusunda fikir sahibi olabileceklerdir.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessroot findingfixed point iteration methodteaching learning based algorithmPerformance comparison of fixed-point iteration method and teaching-leaarning based optimisation: A study on nonlinear equation systemsArticle10.33773/jum.1551816815269