Yazar "Zaybak, Ayten" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of the effectiveness of the virtual simulator and video-assisted teaching on intravenous catheter insertion skills and self-confidence: A quasi-experimental study(Churchill Livingstone, 2020) İsmailoğlu, Elif Günay; Orkun, Nilay; Eser, İsmet; Zaybak, AytenBackground: With the advancement of technology, methods such as clinical scenarios, role playing, video demonstration and simulation are now used to develop psychomotor skills in nursing education. Virtual reality and video-assisted teaching are useful technologies for the development of skills and self-confidence. In the literature, there is a lack of studies comparing the effects of the two methods. Objectives: The aim of study is to compare the effect of the virtual simulator and video assisted teaching on the level of intravenous catheterization skills and self-confidence of nursing students. Thus, students are enabled to develop skills and work efficiently without the need for an instructor. Methods: This study was a randomized controlled quasi-experimental study. A total of 60 students was included in the study (30 in the virtual simulator group and 30 in the video group). In the virtual simulator group, each student performed an intravenous catheter insertion in the virtual intravenous simulator. In the video group, each student watched a training video on the peripheral intravenous catheterization skill in a classroom setting. Each of the students' level of intravenous catheterization knowledge, psychomotor skill and self-confidence score was evaluated. Results: Post-test knowledge scores was higher than pretest knowledge scores for both groups. There were no significant difference between the groups in terms of post-test scores. Students' scores of psychomotor skills were found to be higher in the virtual simulator group and self-confidence scores were similar in both groups. Conclusion: Teaching with the virtual simulator contributed to the students' skills more than the method used in the video training. Both methods are effective in the development of knowledge and self-confidence related to intravenous catheterization.Öğe Effects of different methods used to take blood samples on blood glucose measurements(Sage Publications Inc, 2022) Ergin, Eda; Zaybak, AytenThe purpose of this study is to compare whether or not there is a difference between venous and capillary blood samples in blood glucose measurements and investigate the effects of different aseptic methods used in skin cleaning before collecting blood samples on measurement results. This quasi-experimental study was conducted with 109 patients. The capillary first and second blood drop values taken from the patients after fasting and at 2 hours following 75 g oral glucose tolerance test (OGTT) and capillary and venous blood glucose values were compared. There was no significant difference between the median venous blood glucose value and the capillary second blood drop value taken after wiping the finger with alcohol. There was no significant difference between the first and second blood drop values of capillary blood glucose 2 hours after OGTT.Öğe Hemşirelik tanıları hakkındaki görüşler ölçeğinin Türkçeye uyarlanması(2020) Zaybak, Ayten; İsmailoğlu, Elif Günay; Erol, Ahmet; Özdemir, HandanAmaç: Bu çalışma, hemşirelik tanıları hakkındaki görüşler (HTHG) ölçeğinin Türkçe formunun geçerlilik ve güvenirliliğinin incelenmesi amacıyla yapılmış metodolojik bir araştırmadır. Gereç ve Yöntemler: Araştırma, Nisan 2016-Haziran 2016 tarihleri arasında bir hemşirelik fakültesinde öğrenim gören, araştırmaya katılmayı kabul eden 3 ve 4. sınıf olan toplam 209 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma verilerinin toplanmasında,“Birey tanıtım formu” ve “HTHG ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin geçerlilik çalışmasında dil eş değerliliği, kapsam geçerliliği ve yapı geçerliliği, uzman görüşünün değerlendirilmesinde içerik geçerlilik indeksi kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirlilik çalışmasında, iç tutarlılığını belirlemek için Cronbach alfa değeri katsayısının hesaplanması, madde analizleri ve doğrulayıcı faktör analizi yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %87,6’sı kadın ve %62,2’si 4. Sınıf, %37,8’i 3.sınıf öğrencisidir. Araştırma sonucunda, HTHG ölçeğinin tek boyuttan meydana geldiği ve faktör yüklerinin 0,878-0,492 arasında değiştiği ve her maddenin yeterli seviyede ölçeğe katkı sunduğu saptanmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa değeri 0,958’dir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, ölçeğin uyum indeksleri değerleri ile iyi uyum ve kabul edilebilir uyum indekslerinde olduğu görülmektedir. Sonuç: 7’li Likert tipte 20 madden oluşan HTHG ölçeğinin, oldukça yeterli geçerlilik ve güvenirlilik göstergelerine sahip bir ölçme aracı olduğu ve ölçeğin hemşirelik öğrencilerinin HTHG’yi belirlemede güvenli bir şekilde kullanılabileceği söylenebilir.Öğe Spiritüel bakım gereksinimleri ölçeği Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği(2019) İsmailoğlu, Elif Günay; Özdemir, Handan; Erol, Ahmet; Zaybak, AytenGiriş: Sağlık bakım sisteminde bireylerin daha kolay ölçülebilen fiziksel gereksinimleri öncelikle ele alınmakta, buna karşılık spiritüelgereksinimler gözden kaçabilmektedir. Spiritüel gereksinimler daha soyut ve karmaşık olduğu için ölçümü güçtür. Literatür incelendiğindeülkemizde hastaların spiritüel bakım gereksinimlerini belirleyecek herhangi bir ölçeğin olmadığı görülmektedir. Amaç: Spiritüel BakımGereksinimleri Ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenilirliğini yapmaktır. Yöntem: Metodolojik tipte olan araştırma, Nisan- Ağustos2016 tarihlerinde, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi dâhiliye ve cerrahi kliniklerinde yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini dâhiliye vecerrahi kliniklerinde yatan hastalar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, bu evrenden araştırmaya katılmayı kabul eden ve dahil edilmekriterlerine uyan 110 hasta oluşturmuştur. Bulgular: Çalışmada kapsam geçerliğini belirlemek için hesaplanan KGO değeri 3-4 puanortalaması aralığındadır. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda iki faktörden oluştuğu tespit edilen ölçeğin faktör yükleri, birinci faktör için 0.41ile 0.88, ikinci faktör için 0.33 ile 0.90 arasındadır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı ? = .935’dir. Ölçeğin tamamının ve altgruplarının madde toplam puan korelasyonu ise r = .30’un üzerinde bulunmuştur. Sonuç: Spritiüel Bakım Gereksinimleri Ölçeğinin Türkiye’dehastaların spiritüel bakım gereksinimlerini belirlemede geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir.