Yazar "Uzun, Erva Degirmenci" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Auditory perception in pediatric cochlear implant users with cochlear nerve hypoplasia(Elsevier Ireland Ltd, 2022) Uzun, Erva Degirmenci; Batuk, Merve Ozbal; D'Alessandrob, Hilal Dincer; Sennaroglu, GoncaObjectives: The objectives of this study were to assess auditory perception and speech intelligibility outcomes in children with cochlear nerve (CN) hypoplasia who received cochlear implants (CIs) using Categories of Auditory Performance II (CAP II) and Speech Intelligibility Rating (SIR) scales.Methods: In total, 40 children who received CI and who were aged between 3 and 18 years were included in this study. The study group included 20 children with CN hypoplasia at least one ear, while the control group included 20 children with normal cochleas and cochlear nerve structures. All children in the study and control groups who participated were evaluated using the CAP II and the SIR scale. Demographic data were collected.Results: Significant differences were found between the study and control groups' CAP II and SIR scores (p < 0.001). It was found that CAP II scores were positively correlated with SIR scores in the study (r = 0.743, p < 0.001) and control (r = 0.601, p < 0.001) groups. In the study group, significant negative correlations were found between SIR scores and age at implantation (r =-0.674, p = 0.004) and between CAP II scores and age at implantation (r = 0.751, p = 0.003). In the control group, a significant negative correlation was found between age at implantation and CAP II scores (r =-0.805, p = 0.001). Similarly, a significant negative correlation was found between age at implantation and SIR scores (r =-0.702, p = 0.007).Conclusion: Even for children with severe inner ear malformation and CN hypoplasia, CI is an effective treatment modality for auditory perception and speech production. However, it should be noted that CN hypoplasia affects auditory performance negatively in children with CI.Öğe Uzaktan Eğitim Gören Üniversite Öğrencilerinde Farklı Kulaklık Tiplerinin ve Farklı Dinleme Koşullarının Azalmış Ses Toleransı ve İşitme Fonksiyonları Üzerine Etkisi(2024) Alluşoğlu, Serpil; Ödemişlioğlu Aydın, Emine Ayça; Tuz, Deniz; Uzun, Erva DegirmenciAmaç: Uzun süreli kulaklık kullanımının işitme sistemi üzerine olumsuz etkileri bilinmektedir. COVİD-19 pandemisi döneminde üniversite öğrencileri uzaktan derslere katılmak için normalden daha sık kulaklık kullanmak zorunda kalmışlardır. Bu çalışma, pandemi döneminde uzaktan eğitime katılan üniversite öğrencilerinde kulaklık tipi, ses şiddet düzeyi, dinleme ortamı ve derse katılım süresi gibi farklılıkların azalan ses toleransı (AST) ve işitsel işlevler üzerindeki etkisinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: Araştırma Google Forms bağlantısı üzerinden gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan tercih ettikleri kulaklık tipi, ses şiddet seviyeleri, dinleme ortamı, haftalık uzaktan derse katılım süresi, tinnitus öyküsü bilgileri alınmıştır. AST’yi değerlendirmek için Azalmış Ses Tolerans Ölçeği- Tarama (ASTÖ-T), işitmenin alt bileşenlerini değerlendirmek amacıyla Konuşma, Uzaysal Algı ve İşitme Kalitesi Ölçeği (KUİK) kullanılmıştır. Araştırmaya toplam 247 birey katılmıştır (67 E, 180 K). Katılımcıların yaş ortalaması 21,47 (SS=4,91)’dir. Bulgular: Kulaklık tipine göre ASTÖ-T, KUİK puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Haftalık derse katılım süresine göre hiperakuzi ve fonofobi puanları arasında anlamlı fark bulunurken, mizofoni ve KUİK puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Dinleme ortamına göre hiperakuzi ve KUİK puanları arasında anlamlı fark bulunurken, fonofobi veya mizofoni puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Ses şiddet seviyesine göre fonofobi, konuşma algısı ve işitme kalitesi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken, hiperakuzi, misofoni ve uzaysal algı arasında anlamlı fark vardı. ASTÖ-T ile KUİK arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Sonuç: Uzaktan eğitim sürecinde kullanılan kulaklık türü AST ve işitsel belirtilerle ilişkili bulunmazken, haftalık derse devam süresi, dinleme ortamı ve ses şiddeti düzeyleri arasında ilişki bulunmuştur. AST ile konuşma algısı, uzaysal algı ve işitme kalitesinin negatif korelasyon gösterdiği belirlenmiştir.