Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Dolgun, Eda" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Hemşirelik öğrencilerinde COVID-19 korkusu ile COVID-19 fobisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
    (Aydin Adnan Menderes University, 2024) Alcan, Aliye Okgün; Dolgun, Eda; Giersbergen, Meryem Yavuz Van; Çankaya, Askeri; Aykut, Züleyha; Kaçmaz, Elif Deniz
    Amaç: Hemşirelik öğrencilerinde COVID-19 korkusu ile fobisi arasındaki ilişki incelenmiştir. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel niteliktedir. 2020-2021 akademik yılında iki farklı üniversitede öğrenim gören 396 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Koronavirüs Korku Ölçeği ve Koronavirüs-19 Fobi Ölçeği kullanılmıştır. Veriler internet üzerinden toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya alınan öğrencilerin yaş ortalaması 21.06±1.94 idi. Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinin Koronavirüs Korku Ölçeği toplam puan ortalamasının 16,47±6,26 (min:7 max:35) ve Koronavirüs 19 Fobi Ölçeği toplam puan ortalamasının 44,92±16,90 (min:20 max:100) olduğu belirlendi. Hemşirelik öğrencilerinin Koronavirüs Korku Ölçeği toplam puanları ile Koronavirüs-19 Fobi Ölçeği toplam puanları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir korelasyon olduğu belirlendi (r:0,773 p:0,0001). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 Korku ve COVID-19 Fobi puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu ve hemşirelik öğrencilerinin koronavirüs korkusu ile koronavirüs fobisi arasında ilişki olduğu belirlendi. Hemşirelik öğrencilerinin psikolojik ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara yönelik danışmanlık verilmesi, başa çıkma becerilerinin arttırılması için desteklenmesi önerilmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Student nurses’ hand hygiene beliefs and practices
    (2019) Alcan, Aliye Okgün; Dolgun, Eda
    Introduction: Hand hygiene is the most cost-effective and easy implemented measure to prevent healthcare-associatedinfections. Determining beliefs and practices regarding hand hygiene is highly important in order to improve compliance.However, studies regarding Turkish student nurses’ beliefs and practices about hand hygiene are lacking. Thus, this studywas performed to determine hand hygiene belief and practices among student nurses. Method: The sample of this descriptivestudy consisted of 462 student nurses from a faculty of nursing. Data were collected via a self-reported hand hygienequestionnaire which determines hand hygiene compliance, beliefs and practices. The hand hygiene beliefs, and practices ofstudent nurses’ were determined with the hand hygiene belief scale and the hand hygiene practices inventory. Findings: Ofthe 462 respondents, 108 (23.4%) enrolled the second year, 142 (30.7%) enrolled the third year and 212 (45.9%) enrolled inthe fourth year. The average self-reported hand hygiene compliance rate was 84.42±12.64 among student nurses. The studentnurses’ average hand hygiene practice inventory and hand hygiene belief scores were 65.90±5.54 and 85.04±8.20respectively. The student nurses reported the lowest compliance rates under the following conditions: before patient contact(4.35±0.88), before entering an isolation room (4.44±0.88) and before caring for a wound (4.55±0.74). Results: It wasdetermined that the student nurses reported a high hand hygiene compliance rate. In addition, they showed positive beliefstowards hand hygiene and demonstrated good practices regarding hand hygiene.

| İzmir Bakırçay Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Gazi Mustafa Kemal Mahallesi, Kaynaklar Caddesi Seyrek,Menemen, İzmir, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim