Yazar "Akkoyun, Semih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Güvenli pediatrik intravenöz ilaç uygulamalarında dijital hikaye anlatım yöntemi ile verilen eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi(İzmir Bakırçay Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Akkoyun, Semih; Yaz, Şeyda BinayBu araştırma, güvenli pediatrik intravenöz ilaç uygulamalarında dijital hikaye anlatım yöntemi ile verilen eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla Şubat 2022 – Nisan 2022 tarihleri arasında İzmir Bakırçay Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde yürütülmüştür. Araştırma randomize kontrollü, deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersini alan 3. ve 4. sınıf 84 gönüllü hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aşamasında "Öğrenci Tanıtım Formu", "Güvenli Pediatrik İntravenöz (IV) İlaç Uygulamaları Bilgi Formu" ve "Akademik Özyeterlik Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışmaya dahil edilen öğrenciler deney grubu ve kontrol grubu olmak üzere eşit iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna, hazırlanan dijital eğitim materyali öncesi ön test uygulanmıştır. Dijital eğitim materyali izletildikten sonra son test uygulanarak değerlendirme yapılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel eğitim yöntemi olan teorik eğitim öncesi ön test uygulanmıştır. Eğitim sonrası son test yapılarak değerlendirme yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 23.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin %63,1'inin 21 yaş üzerinde, %83,3'ünün kadın, %51,2'sinin 3. sınıf ve yaş ortalamasının 21,76±1,00 olduğu belirlendi. Deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin sosyodemografik verileri arasında anlamlı fark olmadığı ve homojen dağıldığı belirlenmiştir (p>0,05). Deney ve kontrol grubunda bulunan öğrencilerin akademik özyeterlik ölçeği grup içi ortalama puanları arasında anlamlı fark olmadığı belirlenmiştir (p>0,05). Yapılan analiz sonucunda; dijital eğitim materyali kullanılarak eğitim verilen deney grubunda, geleneksel teorik eğitim uygulanan kontrol grubuna göre güvenli pediatrik intravenöz ilaç uygulamaları bilgi formu puan artış miktarının daha fazla olduğu bulunmuştur. Dijital hikaye kullanımının eğitim sürecinde bilgiyi arttırdığı ve teorik metot kullanılarak verilen eğitime göre daha etkili olduğu bulunmuştur. Öğrencilerde bilgi düzeyinin artmasını sağlayan dijital hikayenin, eğitim materyali olarak kullanılması önerilmektedir.