Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "AYDIN, Ali Emre" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Korunma Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler ve Mesaj Çekiciliğinin Rolü: COVID-19 Bağlamında Bir Araştırma
    (2023) KARANFİL, Derya; KUVVETLİ, Ümit; AYDOĞAN, Tahsin; ÖZTÜRK, Seren DÜZENLİ; YILMAZ, Tuğba; ASUNAKUTLU, Tuncer; AYDIN, Ali Emre
    COVID-19 salgını bağlamında tasarlanan iletişim içeriklerinin, bireylerin korunma motivasyonları ve davranışları üzerindeki etkisinin tespit edilmeye çalışıldığı bu çalışma, COVID-19 salgınının olumsuz sonuçlarından kaçınmada bireysel önlemlerin öneminden hareketle, bireylerin korunma motivasyonlarını artırmaya yönelik mekanizmayı anlamayı ve bu mekanizmayı harekete geçirecek iletişim süreçleri geliştirmeyi amaç edinmiştir. Bu amaç doğrultusunda yürütülen araştırma, iki ayrı çalışmadan oluşmaktadır. İlk çalışmada, çevrim içi olarak uygulanan anket aracılığıyla bireylerin korunma niyetini etkileyen motivasyon faktörleri incelenmiştir. İkinci çalışmada ise gruplar arası deneysel tasarımdan faydalanılarak laboratuvar deneyleri yürütülmüş, korku ve rasyonel çekicilik içerikli mesajların korunma motivasyonları üzerindeki etkisi ölçülmüştür. Elde edilen bulgular, algılanan şiddet, öz yeterlilik ve dışsal tepki etkinliğinin korunma niyetiyle pozitif ilişkisini ortaya koymaktadır. Ayrıca korku çekiciliğinin, rasyonel çekiciliğe kıyasla algılanan şiddet üzerinde daha güçlü bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular sayesinde halk sağlığı sorunlarıyla mücadeleye ilişkin iletişim süreçlerinin daha etkin kılınması için öneriler geliştirilmiştir. Bu bakımdan çalışmanın sonuçları, bireylerin korunma motivasyonlarının artırılmasına ilişkin stratejilere rehberlik edebilecek niteliktedir. Bu bağlamda sonuçlar hem bireylerin hem de toplumun sağlığı için önemli görülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    KRİZ ORTAMINDA TÜKETİCİ ATALETİ: WHATSAPP KİŞİSEL VERİ DÜZENLEMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
    (2023) AYDIN, Ali Emre; DOĞAN, Volkan
    Bu çalışmanın amacı, mahremiyet endişesi ve özerkliğe verilen önemin kalma niyetiyle ilişkisinde tüketici ataletinin rolünü incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çevrim içi anket aracılığıyla toplanan 250 veri kapsamında analizler yapılmıştır. Yapısal eşitlik modeli yardımıyla gerçekleştirilen analizler sonucunda özerkliğe verilen önem ile kalma niyeti arasında negatif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna ek olarak, tüketici ataletinin mahremiyet endişesi ile kalma niyeti arasındaki ilişkiye tam aracılık, özerkliğe verilen önem ile kalma niyeti arasındaki ilişkiye ise kısmi aracılık ettiği ortaya konmuştur. Çalışmanın bulguları ataletin, kriz anlarındaki olumsuz tüketici deneyimlerine karşın kalma niyeti için belirleyici bir role sahip olduğuna işaret etmektedir. Bu bağlamda çalışma, tüketici ataletine ilişkin tartışma zeminini derinleştirerek gelecek araştırmalara katkı sağlamayı hedeflemektedir.

| İzmir Bakırçay Üniversitesi | Kütüphane | Açık Bilim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Gazi Mustafa Kemal Mahallesi, Kaynaklar Caddesi Seyrek,Menemen, İzmir, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim